قرآن کریم.
آراء حول القرآن، علی علامه فانی اصفهانی، بیروت، دارالهادی، 1411ق.
الابانة عن معانی القراءات، مکی بن ابیطالب، قاهره، دار نهضة، 1975م.
الإتقان فی علوم القرآن، عبدالرحمن بن ابیبکر سیوطی، بیروت، دارالکتاب العربی، 1421ق.
اختلاف قرائات قرآنی و جریان تاریخی ـ فرهنگی اهل بیت(ع) محوری، محمد عترتدوست، تهران، دانشگاه امام صادق(ع)، 1397ش.
اختیار معرفة الرجال (مع تعلیقات میرداماد الأسترآبادی)، محمد بن عمر کشی، قم، مؤسسه آل البیت(ع)، 1363ش.
اختیار معرفة الرجال، محمد بن عمر کشی، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، 1409ق.
إعراب القرآن، احمد بن محمد نحاس، بیروت، دارالکتب العلمیه، 1421ق.
«ارزیابی قرائات سبع نزد ابنمجاهد»، کریم پارچهباف دولتی، مجله مطالعات قرائت قرآن، شماره 7، 1395ش.
الأمالی، محمد بن حسن طوسی، قم، دارالثقافة، 1414ق.
«بازشناسی جایگاه رجالی آخرین راوی در سند روایت «اقرأ کما یقرأ الناس»»، زهرا قاسمنژاد و اسماعیل زارعی، مجله مطالعات فهم حدیث، شماره 12، 1399ش.
بحار الأنوار، محمدباقر بن محمدتقی مجلسی، بیروت، دارإحیاء التراث العربی، 1403ق.
«بررسی روایت «اقرأ کما یقرأ الناس» با نگاهی به فهم شیخ انصاری»، محمدعلی مهدوی راد و دیگران، مجله آموزههای قرآنی، شماره 17، 1392ش.
البرهان فی علوم القرآن، محمد بن عبدالله زرکشی، بیروت، دارالمعرفة، 1410ق.
بصائر الدرجات فی فضائل آل محمد(ع)، محمد بن حسن صفار، قم، کتابخانه آیةالله مرعشی نجفی، 1404ق.
البیان فی تفسیر القرآن، سید ابوالقاسم خویی، قم، مؤسسه احیاء آثار الامام الخوئى، 1413ق.
تاریخ قرآن، محمود رامیار، تهران، امیرکبیر، 1369ش.
«تأثیر خط در پیدایش قرائات»، حمیدرضا مستفید، مجله تحقیقات اسلامی، شماره 1، 1381ش.
تأسیس الشیعة لعلوم الاسلام، سید حسن صدر، بیجا، 1370ق.
التبیان فی تفسیر القرآن، محمد بن حسن طوسی، بیروت، دارإحیاء التراث العربی، بیتا.
تفسیر العیاشی، محمد بن مسعود عیاشی، تهران، المطبعة العلمیة، 1380ش.
التمهید فی علوم القرآن، محمدهادی معرفت، قم، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، 1410ق.
التوحید، محمد بن علی ابنبابویه، قم، دفتر انتشارات اسلامی، 1398ق.
التیسیر فی القراءات السبع، عثمان بن سعید دانی، بیروت، دارالکتب العلمیة، 1416ق.
جامع البیان عن تأویل آی القرآن، محمد بن جریر طبری، بیروت، دارالفکر، 1415ق.
جامع البیان فی القراءات السبع، عثمان بن سعید دانی، الشارقة، جامعة الشارقة، 1428ق.
«جریانشناسی غلو و غالیان در رجال نجاشی»، محمدتقی دیاری بیدگلی، مجله مقالات و بررسیها، شماره 77، 1384ش.
جمال القراء و کمال الإقراء، علی بن محمد سخاوی، دمشق، دارالمأمون، 1418ق.
الحاشیة علی مدارک الاحکام، محمدباقر وحید بهبهانی، مشهد، مؤسسه آل البیت(ع)، 1419ق.
«دلالت و مصداق روایت اقرأ کما یقرأ الناس»، الهه شاهپسند، مجله پژوهشهای قرآن و حدیث، شماره 2، 1393ش.
رجال ابن الغضائری، احمد بن حسین غضائری (ابن غضائری)، قم، دارالحدیث، 1364ش.
رجال ابنداود، حسن بن علی ابنداود حلی، تهران، دانشگاه تهران، 1342ش.
رجال الطوسی، محمد بن حسن طوسی، قم، دفتر انتشارات اسلامی، 1373ش.
رجال العلامة الحلی (خلاصة الأقوال فی معرفة الرجال)، حسن بن یوسف حلی، نجف، دارالذخائر، 1411ق.
رجال النجاشی، احمد بن علی نجاشی، بیروت، دارالأضواء، 1408ق.
رسم المصحف دراسة لغویة تاریخیة، غانم قدوری الحمد، عمان، دار عمار، 1425ق.
روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم، محمود بن عبدالله آلوسی، بیروت، دارالکتب العلمیه، 1415ق.
السبعة فی القراءات، ابنمجاهد، قاهره، دارالمعارف، بیتا.
صحیح البخاری، محمد بن اسماعیل بخاری، بیروت، دارالفکر، 1401ق.
غریب الحدیث، قاسم بن سلام، حیدرآباد دکن، مطبعة مجلس دائرةالمعارف العثمانیة، 1384ق.
غیث النفع فی القراءات السبع، علی نوری صفاقسی، بیروت، دارالکتب العلمیة، 1425ق.
الفهرست، محمد بن حسن طوسی، قم، مؤسسة النشر الفقاهة، 1422ق.
القراءات القرآنیة تاریخ و تعریف، عبدالهادی فضلی، بیروت، مرکز الغدیر، 1430ق.
القرآن الکریم و روایات المدرستین، مرتضی عسکری، تهران، المجمع العلمی الاسلامی، 1416ق.
الکافی، محمد بن یعقوب کلینی، تهران، دارالکتب الاسلامیة، 1407ق.
کتاب الصلاة، مرتضی بن محمدامین انصاری، قم، المؤتمر العالمی بمناسبة الذکری المئویة الثانیة لمیلاد الشیخ الأعظم الأنصاری الأمانة العامة، 1415ق.
کتاب المصاحف، ابوبکر بن ابیداود سجستانی، قاهره، الفاروق الحدیثة، 1423ق.
مباحثى در تاریخ و علوم قرآنى، مجید معارف، تهران، نبأ، 1383ش.
مجمع البیان لعلوم القرآن، فضل بن حسن طبرسی، تهران، ناصرخسرو، 1372ش.
مختصر التبیین لهجاء التنزیل، سلیمان بن نجاح، مدینه، مجمع الملک فهد، 1423ق.
مرآة العقول فی شرح أخبار آل الرسول، محمدباقر بن محمدتقی مجلسی، تهران، دارالکتب الإسلامیة، 1404ق.
المرشد الوجیز، عبدالرحمن بن اسمعیل، بیروت، دار صادر، 1395ق.
مسند أبی یعلی، ابویعلی موصلی، دمشق، دارالمأمون، بیتا.
مسند الإمام أحمد بن حنبل، احمد بن محمد ابنحنبل، بیروت، دار صادر، بیتا.
معانی القرآن و إعرابه، ابراهیم بن سری زجاج، بیروت، عالم الکتب، 1408ق.
معجم رجال الحدیث و تفصیل طبقات الرواة، سید ابوالقاسم خویی، بیجا، بینا، 1413ق.
مقدمات فی علم القراءات، محمد احمد مفلح القضاة و دیگران، عمان، دار عمار، 1422ق.
ملاکهای ترجیح قرائت و توسعه آن، امیر ذوقی، تهران، دانشگاه امام صادق(ع)، 1396ش.
مناهل العرفان، محمد عبدالعظیم زرقانی، بیروت، دارإحیاء التراث العربى، بیتا.
نخستین اندیشههای حدیثی شیعه، سید محمدهادی گرامی، تهران، دانشگاه امام صادق(ع)، 1396ش.
نزول قرآن و رؤیای هفت حرف، سید رضا مؤدب، قم، دفتر تبلیغات اسلامی، 1378ش.
النشر فی القراءات العشر، ابنجزری، بیجا، دارالفکر، بیتا.
«نقد و بررسی جریان توحید المصاحف در زمان خلافت عثمان»، مرتضی قاسمی حامد، مجله فروغ وحدت، شماره 16، 1388ش.
«نقش غلات در تخریب چهره شیعه»، زهرا رضازاده عسگری، مجله تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، شماره 1، 1389ش.
الوسیلة الی کشف العقیلة، علی بن محمد سخاوی، طنطا، دارالصحابة، 1427ق.
"Recitation and aesthetic reception.", William A. Graham and Navid Kermani, In The Cambrige Companion to the Qur’an, by Jane Dammen McAuliffe. London: Cambrige University Press. 2007.
The Transmission of the Variant Readings of the Quran, Shady Hekmat Nasser, Leiden, Brill. 2013.
"Structural, linguistic and literary features", Angelika Neuwirth, In The Cambrige Companion to the Qur’an, by Jane Dammen McAuliffe. London, Cambrige University Press, 2007.